Regulamin naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze w Biurze Związku Międzygminnym „EKO - PRZYSZŁOŚĆ” w Nowej Soli
link do pobrania (PDF, 65.97 KB)
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Przyjmuje się, że jeśli w regulaminie jest mowa o:
a) Związku – należy przez to rozumieć Związek Międzygminny „EKO-PRZYSZŁOŚĆ” w Nowej Soli,
b) Przewodniczącym Zarządu - należy przez to rozumieć Przewodniczącego Zarządu Związku Międzygminnego „EKO - PRZYSZŁOŚĆ” w Nowej Soli.
c) Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Związku Międzygminnego „EKO - PRZYSZŁOŚĆ” w Nowej Soli.
d) Kierowniku - należy przez to rozumieć kierownika Referatu w Biurze Związku Międzygminnego „EKO - PRZYSZŁOŚĆ” w Nowej Soli.
e) Biurze Związku – należy przez to rozumieć Biuro Związku Międzygminnego „EKO - PRZYSZŁOŚĆ” w Nowej Soli.
f) Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 ze zm.).
g) Regulaminie - należy przez to rozumieć niniejszy regulamin.
h) BIP - należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Związku Międzygminnego „EKO - PRZYSZŁOŚĆ” w Nowej Soli.
§ 2
1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania osób na wolnych stanowiskach urzędniczych w Biurze Związku w tym na wolnych stanowiskach kierowniczych w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.
2. Zatrudnienie, o którym mowa w ust.1 następuje na podstawie umowy o pracę.
3. Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 6 ustawy.
4. Stosowanie Regulaminu nie obejmuje:
1) stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania,
2) stanowisk pomocniczych i obsługi,
3) pracowników zatrudnianych na stanowiskach doradców i asystentów,
4) pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawy o pracownikach samorządowych,
5) pracowników zatrudnianych na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich i przypadków losowych),
6) pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego, ustalonych wg następujący zasad:
a) warunkiem uzyskania awansu jest otrzymanie bardzo dobrej opinii o dotychczasowej pracy, posiadanie niezbędnych kwalifikacji oraz spełnienie formalnych wymogów charakterystycznych dla danego stanowiska pracy,
b) o zmianę stanowiska urzędniczego w Biurze Związku wnioskuje do Przewodniczącego Zarządu kierownik danego referatu w formie pisemnej z podaniem uzasadnienia.
Rozdział II
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
§ 3
1. Przewodniczący Zarządu oraz kierownicy poszczególnych referatów zobowiązani są do stałego monitorowania potrzeb kadrowych i prognozowania mogących wyniknąć w niedalekiej przyszłości wakatów.
2. Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy może powstać w szczególności w wyniku:
1) planowanych zmian w strukturze organizacyjnej Biura Związku,
2) zmiany przepisów nakładających na Związek nowe kompetencje i zadania,
3) analizy zmian związanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych (przejście na emeryturę, rentę itp.).
3. W wyniku wakatu na kierownicze stanowisko urzędnicze w Biurze Związku, Przewodniczący Zarządu zgodnie z § 5 regulaminu sam wskazuje i zatwierdza członków do komisji rekrutacyjnej w celu ogłoszenia naboru na wolne kierownicze urzędnicze stanowisko pracy w Biurze Związku.
4. W wyniku wakatu bądź potrzeby stworzenia nowego urzędniczego stanowiska pracy, decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Przewodniczący Zarządu – na wniosek danego Kierownika Referatu.
5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4, powinien być przekazany co najmniej z dwutygodniowym wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danego Referatu. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
6. Kierownik Referatu wnioskujący o nabór na urzędnicze stanowisko pracy zobligowany jest oprócz złożenia wniosku o którym mowa w ust. 5 również do przedłożenia Przewodniczącemu Zarządu formularz w którym znajduje się:
1) opis stanowiska na wakujące miejsce pracy,
2) zakres czynności na wakującym stanowisku.
7. Formularz o którym mowa w ust. 6 stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
8. Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z § 13 ust. 3 ustawy.
9. W przypadku pozytywnej opinii Przewodniczącego Zarządu, wniosek wraz formularzem o których mowa w ust. 4, 5 i 6 kierowany jest do Referatu Kadrowo – Organizacyjnego.
10. Kierownik Referatu Kadrowo - Organizacyjnego, po otrzymaniu ww. wniosku wraz z formularzem o zatrudnienie pracownika na stanowisko urzędnicze, niezwłocznie przedstawia Przewodniczącemu Zarządu zgodnie z zapisami § 5 Regulaminu, skład członków Komisji. Wzór formularza dotyczący składu członków komisji stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
11. Przewodniczący po zapoznaniu się ze składem Komisji Rekrutacyjnej, zatwierdza bądź proponuje inny skład Komisji.
12. Otwarta rekrutacja i jawny nabór mają na celu pozyskanie najlepszych pracowników na wolne stanowiska.
Rozdział III
Etapy naboru
§ 4
1. Nabór obejmuje:
1) ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko,
2) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
3) wstępną ocenę złożonych dokumentów aplikacyjnych,
4) sporządzenie listy kandydatów, którzy spełniają wymogi formalne,
5) ocena kandydatów, na którą składają się:
b) test kwalifikacyjny,
c) rozmowa kwalifikacyjna,
6) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
7) przedstawienie Przewodniczącemu Zarządu kandydatów, o których mowa w art. 13a ust. 1 ustawy.
8) podjęcie przez Przewodniczącego Zarządu decyzji o zatrudnieniu i podpisaniu umowy o pracę.
9) ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Komisja Rekrutacyjna
§ 5
1. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
1) Przewodniczący Zarządu, pozostali członkowie Zarządu lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego Zarządu,
2) Kierownik Referatu dla wakującego stanowiska,
3) Kierownik Referatu Kadrowo – Organizacyjnego,
4) inne osoby wskazane przez Przewodniczącego Zarządu.
2. Komisja pracuje w co najmniej 3 osobowym składzie, w tym przewodniczący komisji , zastępca przewodniczącego oraz sekretarz komisji.
3. W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
4. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
5. Dokumentacja z naboru przechowywana jest w Referacie Kadrowo - Organizacyjnym.
Rozdział V
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko
§ 6
1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym w Biurze Związku (w tym kierowniczym stanowisku) umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej zwanym dalej BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Biura Związku.
2. Ogłoszenie o konkursie na wolne stanowisko urzędnicze (w tym kierownicze stanowisko urzędnicze) zawiera w szczególności:
1) nazwę i adres Związku,
2) określenie stanowiska w Biurze Związku na które ogłoszony jest konkurs,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
3. Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Biura Związku.
4. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
5. Powyższe ogłoszenie akceptuje i zatwierdza Przewodniczący Zarządu.
Rozdział VI
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 7
1. Po ogłoszeniu w BIP i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Biura Związku następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
1) list motywacyjny oraz CV zawierające oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. Nr 101 poz 926 z p.zm.),oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458 ze zm.),
2) kwestionariusz osobowy, wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) kserokopie świadectw pracy (jeśli takie posiada) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
4) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
5) kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
6) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu,
8) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
3. Kandydaci na kierownicze stanowisko urzędnicze składają oprócz dokumentów wymienionych w ust. 2 pkt 1) – 8), oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 14 poz.114).
4. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.
5. Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych złożonych w formie elektronicznej (bez podpisu elektronicznego lub kwalifikowanego) oraz dokumentów złożonych poza wyznaczonym terminem.
Rozdział VII
Przeprowadzenie konkursu
§ 8
1. Konkurs na stanowisko urzędnicze w Biurze Związku, w tym na kierownicze stanowisko w Biurze Związku przeprowadza się w dwóch etapach:
1) w pierwszym etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym. Następnie komisja ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu.
2) w drugim etapie konkursu wyłonienie kandydata lub kandydatów odbywa się poprzez ich ocenę, która składa się z:
a) rozmowy kwalifikacyjnej,
b) testu kwalifikacyjnego.
2. Na wniosek (może być ustny) Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej, Przewodniczący Zarządu może odstąpić od testu kwalifikacyjnego. Fakt ten należy zaznaczyć w protokole końcowym.
§ 9
1. Analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
2. Wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.
3. Warunkiem udziału w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnianie wymogów formalnych wynikających z treści art. 6 ustawy oraz zawartych w ogłoszeniu o naborze (oceniane metodą spełnia/nie spełnia).
4. Po dokonaniu analizy formalnej złożonych dokumentów aplikacyjnych oraz sporządzeniu listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu następuje pisemne lub telefoniczne powiadomienie kandydatów o terminie i miejscu rozpoczęcia II etapu konkursu. Listę kandydatów, która spełniła wymogi formalne umieszcza się na stronie internetowej BIP Związku.
5. Sporządzona w porządku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
6. Kandydaci nie zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu zostają o tym fakcie powiadomieni w formie pisemnej.
§ 10
1. Oceny kandydata dokonuje każdy członek Komisji Rekrutacyjnej na indywidualnej Karcie kandydata na stanowisko, zwanej dalej „Kartą oceny kandydata”.
2. Przed rozpoczęciem rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem, każdy z członków komisji otrzymuje od sekretarza komisji „Kartę oceny kandydata”.
3. Kompletnie wypełnione przez członków Komisji Rekrutacyjnej karty oceny kandydatów, stanowią załącznik do protokołu o którym mowa w § 12 ust. 2 Regulaminu.
4. Wzór Karty oceny kandydata na stanowisko stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu.
§ 11
1. Test kwalifikacyjny.
1) Test opracowuje Przewodniczący Zarządu (w przypadku naboru na stanowisko kierownicze) bądź Kierownik Referatu (w przypadku naboru na pozostałe stanowiska), w którym ma być zatrudniony kandydat.
2) Treść testu, aż do chwili jego udostępnienia kandydatom, może być znana jedynie osobie, która go opracowała, członkom Komisji Rekrutacyjnej oraz Przewodniczącemu Zarządu Związku.
3) Osoby, wymienione w pkt 2, pkt 1) i 2) są zobowiązane, aż do chwili udostępnienia testu kandydatom, do zachowania jego treści w tajemnicy, pod rygorem odpowiedzialności karnej opisanej w art. 266§ 2 kodeksu karnego.
4) Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy,
5) Test może zawierać zadania, które wymagają użycia sprzętu informatycznego i wówczas sprzęt ten zostaje udostępniony kandydatowi w trakcie testu.
6) Każde pytanie w teście ma określoną skalę punktową za odpowiedź poprawną,
7) Sprawdzanie testu odbywa się komisyjnie.
8) Sprawdzone testy parafują wszyscy członkowie Komisji Rekrutacyjnej, które stanowią załącznik do protokołu, o którym mowa w § 12 ust. 2 Regulaminu.
2. Rozmowa kwalifikacyjna
1) celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz możliwość oceny:
a) predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) posiadanej wiedzy na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
c) obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
d) celów zawodowych kandydata.
2) Ocena kandydatów prowadzona jest metodą punktową przez każdego członka Komisji na karcie oceny kandydata na stanowisko.
§ 12
1. Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala wynik konkursu wskazując Przewodniczącemu Zarządu najlepszego kandydata lub kandydatów (w ilości nie większej niż pięciu), którzy uzyskali największą sumaryczną ilość punktów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe celem zatrudnienia wybranego przez Przewodniczącego Zarządu kandydata.
2. Sekretarz Komisji sporządza protokół z przeprowadzonego naboru zawierający informacje, o których mowa w art.14 ust. 2 ustawy. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 6 do Regulaminu.
2. Przewodniczący Zarządu Związku może, aż do podjęcia decyzji o zatrudnieniu wybranego kandydata, unieważnić prowadzony nabór bez podania przyczyny.
Rozdział VIII
Ogłoszenie wyników naboru
§ 13
1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wynikach naboru umieszczana jest na tablicy informacyjnej w siedzibie Biura Związku oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Biura Związku.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę i adres Związku,
2) określenie stanowiska w Biurze Związku,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata, albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy. Wzór ogłoszenia wyników naboru stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
Rozdział IX
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne 5 pierwszych osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób są odsyłane lub mogą być odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Rozdział X
Warunki zatrudnienia pracowników
§ 15
1. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w Biurze Związku, w tym kierowniczym stanowisku, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy, umowę o pracę zawiera się na okres próbny, nie dłuższy niż 3 miesiące.
2. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę, o której mowa w ust 1 , rozumie się osobę która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.
3. Przed zawarciem pierwszej umowy o pracę pracownik zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.